2016-08-31 INFO FLT : rentrée scolaire et AG/back to school & AGM /新学期と総会

(English below)
(日本語は以下です)

Chers adhérents,

L’été touche à sa fin et la rentrée des classes approche à grands pas. Pour une rentrée sereine, n’oubliez pas de répondre à l’enquête de rentrée du LFIT le jeudi 1er septembre au plus tard.

Les horaires de la rentrée sont disponibles sur le site du LFIT. L’équipe des FLT-Fapée sera présente devant l’établissement vendredi 2 et lundi 5 septembre de 8h à 9h, pour vous accueillir, répondre à vos questions et enregistrer votre adhésion.

Enfin, nous vous convions à notre Assemblée générale qui se déroulera le jeudi 22 septembre à partir de 8h30 dans l’auditorium, au cours de laquelle nous vous présenterons le bilan financier et moral de l’association. Vous pourrez élire le bureau de l’association pour l’année scolaire 2016-2017 (pour voter, vous devez être à jour de votre cotisation, adhésion renouvelable sur place – 500 yens par famille pour l’année scolaire). Pour toute question, n’hésitez pas à nous contacter.

Cordialement,

L’équipe des FLT-Fapée

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dear FLT Members,

Summer is coming to an end and soon it will be back-to-school time!

We strongly advise you to fill out / update  the  LFIT survey regarding your children personal information – not later than Thursday, September 1st.

Friday, September 2nd is the first day of classes for the students, the schedule is available on the LFIT webpage. The parents association (FLT-Fapée)  will be delighted to meet with you and answer whichever questions you might have.

If you wish to support the FLT-Fapee, we will also be happy to assist you registering your membership (500 yen only! – valid for the school year 2016-2017).

You will find us next to the LFIT’s parking lot on:

–        Friday, September 2nd, from 8 to 9 am

–        Monday, September 5th, from 8 to 9 am

Our AGM (Annual General Meeting) will be held on Thursday, September 22nd (bank holiday but it is a school day for the students), from 8:30 am (1hour) in the LFIT’s Auditorium.

We will present our activity report and balance sheet for the year 2015-2016.

At that time, you will also be given the opportunity to vote for the FLT committee members (school year 2016-2017).

To be able to vote, we kindly remind you that you need to have a valid FLT-Fapee membership- if you haven’t at the time of the vote- no big deal! You will be able to register on site, on the day of our AGM.

Should you have any comments or questions, please feel free to drop us a line!

Sincerely yours,

FLT-Fapée Team

>>>>>>>>>>>>>

FLT会員の皆様へ、